|
|
|
Stocznia Wisła, której głównym udziałowcem jest Navimor Int. wyspecjalizowała się w budowie jednostek pływających różnego typu o długości do 90 metrów.
Naszą specjalizacją jest budowa różnego typu statków RYBACKICH, szkoleniowych i badawczych oraz małych statków pasażerskich.
Navimor INt. ze Stocznią WISŁA dostarczył ponad 150 jednostek różnego typu i przeznaczenia do naszych klientów w Europie i Afryce.
Mamy unikalną wiedzę i osiągnięcia w projektowaniu i budowie wysoce specjalistycznych statków zaprojektowanych i dostosowanych szczególnie do pracy na wodach tropikalnych.
Stocznia Wisła w ramach grupy Navimor International jest również podwykonawcą dużych stoczni zachodnioeuropejskich i dostarcza m.in. moduły kadłubowe do stoczni MEYER WERFT budującej największe i najbardziej luksusowe statki pasażerskie dla takich armatorów jak Norwegian Cruise Line, Royal Caribbean Int., AIDA Cruises, Royal Cruise Line, Dream Cruises, Celebrity Cruises, Star Cruises.
Navimor i Stocznia Wisła dostarczyły również moduły kadłubowe dla dwóch pierwszych okrętów śmigłowcowo-desantowych, ważących ponad 7000 ton, typu MISTRAL budowanych we francuskiej stoczni DCN Brest czy konstrukcje offshore dla norweskiej firmy AkerKvaerner. Systematycznie dostarczamy moduły statkowe i nadbudówki dla norweskiej stoczni Kleven Verft AS. Stocznia WISŁA specjalizuje się w konstrukcjach wymagających wysokich kwalifikacji i dokładności wykonania– np. konstrukcjach całej rufy statku, których nie da się zbudować maszynowo, czy nadbudówek wykonanych z materiałów cieńkościennych. Stocznia Wisła przerabia obecnie około 9 tys. ton konstrukcji stalowych rocznie – to wynik jeden z najlepszych w Polsce.
Moduły budowane w Stoczni Wisła dla stoczni niemieckich i skandynawskich.
|
Moduły kadłubowe ze sterami strumieniowymi i nadbudówki budowane w Stoczni Wisła
|
Drugą specjalizacją Stoczni Wisła, unikalną w Polsce, stała się budowa statków rybackich na łowiska w strefie tropikalnej. Ich konstrukcja jest specjalnie przystosowana do wysokich temperatur wody i powietrza, oraz do połowu specyficznych gatunków ryb.
Trawlery do połowu krewetek na morzach tropikalnych
|
Jednostki rybacko-badawcze i szkoleniowe.
|
Dla Ministerstwa Rybołówstwa Angoli zrealizowaliśmy budowę czterech super nowoczesnych trawlerów rufowych do połowu krewetek. Statki zostały zaprojektowane, w pełni wybudowane i wyposażone przez Stocznię Wisła, która staje się głównym polskim producentem statków rybackich na wody tropikalne. W Angoli, za sprawność techniczną jednostek odpowiadała grupa inżynierów z Polski.
Jeden z trawlerów dla Angoli w trakcie rejsu do Luandy |
Krzysztof Pawlak - projektant trawlerów, obecnie prezes Stoczni Wisła i Andrzej Ołpiński - Dyrektor do spraw Afryki |
Trawlery dla Ministerstwa Rybołówstwa Angoli w porcie w Luandzie |
W ostatnich latach NAVMIOR dostarczył był między innymi statek rybacko-badawczy Bayagbona, wybudowany dla Nigeryjskiego Instytutu Oceanograficznego i Badań Morskich, który został uhonorowany tytułem najnowocześniejszego statku wyprodukowanego przez polski przemysł stoczniowy.
|
Prezes Navimoru Roman Kinda podczas uroczystości przekazania i chrztu statku, która odbyła sie z udziałem Pierwszej Damy Nigerii Patience Jonathan, władzami Nigerii oraz Afrykańskiego Banku Rozwoju.
|
Panorama Stoczni Wisła | Roman Kinda i Jerzy Pawlak założyciele Nowej Stoczni Wisła. |